Dienstag, 23. Juli 2019

Letschter Lagebericht

Die großi „Pipatsch“-Kür um die belieteschti Banater Musichkapell is zu End

Bis zum Kürschluss han mir 182.798 Kupons for 61 Musichkapelle kriet / Alli Rekorde sin gebroch gin!

Alles vergeht, nix halt ewich … Die Summerferien sin rum, die Blätter were geel, un aach unser Pipatsch-Kür is an der Endstazion ankumm. Un wu’s „Punktum“ heescht, dort muß mer stehnbleiwe un Bilanz ziehe. Aso: Im ganze han mir 182.798 Kupons for 61 Musichkapelle im Banat un ausm Saxeland kriet. Sogar uf een „Pipatsch“-Kapell hat jemand e Massa Kupons ingschickt, nor wisse mir net, obs aach e Kapell mit dem Nome get! Wieviel dass die iwer 182.000 Kupons ausmache, kenne mir aach saan: Genau 78 Kilo wieviel de Simpl Mischko selwer uf die Wooch bringt! Un als Haufe sins net meh un net wenicher wie anerthalb Kubikmeter. Unser schwerschte Redakteer, de Pommersheim Seppi, hat sich uf die Kartonschachtle gstellt, for dass ke Luft drinbleibt. Awer ich will des Ganzi net in die Länge ziehe, ich weeß wie des is, wann mer uf die Folter gspannt werd, un grad desweje wer ich heit mitm End anfange, for des wu die Tausendi un Tausendi schwowischi Musichfreind wuchelang mit Scheer, Pickzeich, Pasta un Kuwerts gerackert han. Ich fang aso mitm Endklassament an:

1.
Hans Kaszner
Johrmark
42.382
2.
Matthias Loris
Johrmark
36.043
3.
Anni Hann
Temeschwar
22.106
4.
Peter Pohl
Neipetsch
16.953
5.
Rudi Hellner
Blumental
13.715
6.
Peter Zimmermann
Nitzkydorf
9.575
7.
Nikolaus Hubov
Lugosch
5.415
8.
Jakob Rieder
Billed
4.135
9.
Josef Bleiwerk
Wetschehaus
3.685
10.
Hans Griffaton
Großjetscha
3.614
11.
Hans Maly
Temeschwar
3.329
12.
Werner Maurer
Freidorf
2.622
13.
Herbert Lindner
Bakowa
2.603
14.
Hans Mayer
Semiklosch
1.751
15.
Nikolaus Hinkel
Tschanad
1.491
16.
Hans Klug
Detta
1.480
17.
Alois Berwanger
Rekasch
1.442
18.
Josef Stritt
Saderlach
1.254
19.
Karl Palmy
Uiwar
1.234
20.
Reinhard Scherer
Bruckenau
895
21.
Andreas Weber
Sanktanna
699
22.
Karl Zwick
Bakowa
631
23.
Martin Frombach
Lugosch
577
24.
Hans Schmitz
Sacklas
559
25.
Franz Müller
Darowa
392
26. 
Matthias Tillschneider
Grawatz
340
27.
Nikolaus Meinhardt
Lenauheim
321
28.
Thomas Schmidt
Hatzfeld
280
29.
Erwin Schmalz
Neiarad
245
30.
Stefan Engel
Triebswetter
226
31.
Werner Merschbach
Grawatz
210
32.
Dieter Marx
Lenauheim
196
33.
Richard Flaschka
Kleenbetschkerek
194
34.
Herwig Lehmann
Bentschek
188
35.
Philipp Barth
Liebling
185
36.
Franz Huszar
Senlan
177
37.
Josef Lammert
Schanderhas
139
38.
Josef Blumm
Großjetscha
134
39.
Reinhardt Konyen
Arad
134
40.
Otto Kloos
Anina
133
41.
Eduard Kuhn
Tschakowa
130
42.
Josef Lutz
Rekasch
127
43.
Hans Graf
Hatzfeld
120
44.
Franz Crișan
Gottlob
105
45.
Martin Lutz
Rekasch
102
46.
Anton Hollich
Glogowatz
85
47.
Manfred Loris
Bruckenau
81
48.
„Pipatsch“-Kapelle
?
78
49.
Ludwig Mühlroth
Ollerhas
51
50.
Paul Rank
Wolfsberch
50
51.
Hans Klein
Karansebesch
40
52.
Josef Rausch
Uiwar
36
53.
Ferdinand Scherbauer
Karansebesch
35
54.
Karl Geiser
Sanktanna
30
55.
Matz Anselm
Bokschan
21
56.
Seppi Hollocker
Engelsbrunn
15
57.
Karl Heinz
Lowrin
4
58.
Hans Pier
Triebswetter
1
59.
Waldkapelle
Hermannstadt
1
60.
Wolf
Wojteg
1
61.
Werner Zippel
Bschinwa
1

Total

182.798

Wie mers gsieht, han bal die Halbscheid vun alli Kupons die Johrmarker kriet. Mir alli wisse, daß die Johrmarker noch immer fleißichi Leit (net nor als Maurer, Zimmerleit un Handballspieler …) ware. Un wann die sich was in de Kopp gsetzt han, dann hats gheescht: Net nohlosse!“ ʼs Resultat leit uf der Hand. Awer aach die anre kenne des iwer sich saan un mir in der Redaktion han kräftich in die Händ spauze misse. So zirka noh jede 25 Kupons. Un bei iwer 182.000 will des was bedeite! Do is eem die Gorgl trucke gin un net mol e Schluck Bier han mir uns vergunnt, weil „Dienscht is ewe Dienscht!“. Een Troscht han mir Sortierer un Zähler awer doch: Was mir versaamt han, des kenne mir noch nohholle, ich men beim Kapitel „Seel un Kehl“, was awer die Musichfreind beim Kuponinschicke versaamthan, des is was anres …
Vielleicht wird so mancher jetz denke: Wann antwort der mir uf mei Brief? Ich antwort alli: In dere Wuch han ich 458 Briefe kriet. Un wann ich nor die Nome vun die Schreiwer abdrucke meecht, dann wär e halwi Zeitungsseit net genuch derfor. Eem eenziche Kupon-Inschicker muß ich awer doch antworte. Des is de Kahles Fredy (Kowatschi). Weil do is die Situazion ganz spezial. Aso: Liewer Fredy, kumm so gschwind wie nor meeglich (du oder dei Motter) in die Redaktion, weil in der Ufregung un Eil hascht zammt mit die Kupons e arich wichtiches Familjeschriftstick im Kuwert mitgschickt. Un mir wille ʼs dir perseenlich zuruckgin, for daß mir dir aach de Kopp e bißl wäsche …
Was mir aus deni Briefe so im allgemeine rausghol han, sin die Kunschtatierunge: „Schad, daß die Kür zu End is!“, „Schad, daß die Kür net weiterlaaft!“, „Wann kummt die nächschti Kür?“ ezetera. Daß e guti Porzion „Lokalpatriotismus“ bei der Kür mitgspielt hat, des kenne un wille mir net leigne. Awer so is ewe de Mensch, dass er zu dem, was er hat, arich hale tut. Un weil des so menschlich is, misse mir alli zwei Aue zudricke, mir kenne ʼs  verstehe un aach verzeije umso meh, als wieʼs um unser schwowischi Landsleit geht. Noch meh: Mir tuns deni Leit hoch anrechne, daß sie mit Leib un Seel mitghal han, dass sie dorch dick un dinn gang wäre, for Kupons sammle for ihre Lieblingskapell. Und daß die Kuponzählung ehrlich war, des garantier ich un mei Kullegre mit unsrem Kopp un unsre weechi Fingre. Wers awer trotzdem net glaawe will, der derf in die Redaktion kumme un die anerthalb Kubikmeter Kupons nochmol sortiere un nohzähle.
Was noch zu berichte wär? Aso, daß ʼs Minich Anna (Temeschwar) un de Lindner Herbert (de Kapellmeister vun Bakowa) e arich „fairi Geste“ – wie des im Sport so scheen heescht – gemach han: Sie han for alli Musichkapelle, die wu an der Kür mitgemach han, een Kupon ausgstellt. Weil: „Gerechtichkeit kann mer net mache. Alli unser schwowischi Musichkapelle sin gut un gleich beliebt.“  Jo, so is des. Jedi Musich is in ihrer Art scheen, sogar die sinfonischi. Un bei unser Kür is ʼs jo net drum gang, welches die beschti Musichkapell is, mir han nor rausfine wille, ob unser Schwowe zu ihre Sitte un Breiche hale tun. Un mir mene, des is prima bewies gin! Verspielt hat derbei niemand, ʼs get nor Gewinner. Gewunn hat derbei in erschter Reih die Musich. Un des war jo im Grund ghol aach de Sinn un Zweck vun der „Pipatsch-Kür um die beliebteschti Banater Musichkapell“. Weil mir han derdorch die Gewißheit: „Wu gsung wird, dort loss dich ruhich nieder!“
Wanns vielleicht jemand intressiere tät: an der Kür han Schwowe aus bal alli Banater Derfer mitgemach, mir han sogar vun vieli Schwowe im Ausland Briefe un Kupons kriet. Un des war e großi Freed for uns, weil des beweist, daß mir Schwowe – so verschiede mir aach rede tun – doch zu dem Stickl Erd hale tun, des wu mer in der Welt Banat nenne tut, wu mir uf die Welt kumm, wu mir großgewachs, wu mir Mensche gin sin. Un wu mir die Musich an der Motterbruscht mitkriet han. Un wu mir unser letschti Ruh fine meechte …
Wie ich bemerk, wer ich langsam nostalgisch. Desweje zurück zu der Kür: Wie bei jedem End, misse mir aach do de Schlußstrich mache. Un unerm Strich steht: 182.798 Kupons for 61 Musichkapelle!! Awer der Schlußstrich bedeit desmolrum net ʼs End. Un grad desweje:
Owachtgen! ʼs großi Konzert mit die erschte 5 (finf) Gewinner wird in der zweiti Oktoberhälft abghal. Wanns meeglich is, were mir net nor een Konzert gen. Mir meechte aach in anri Banater Ortschafte großi Konzerte mit die finf Kür-Gewinner gen. Wann un wu die abghal were, wie un wu mer die Karte derfor kaafe kann, des were mir beizeite in der NBZ abdrucke. Eens is awer sicher: Beim erschte große Konzert in der Temeschwarer Olympiahalle were mir aach die Gewinner vun die vieli Prämien bekanntgen. For daß mir des Konzert grindlich vorbereite kenne, ersuche mir die finf Kapellmeistre, am Freitach, de 2. Oktower, um 10 Uhr, in die Redaktion zu kumme!!

Eich alli viel Xundheit de Simpl Mischko

aus NEUE BANATER ZEITUNG / PIPATSCH, Temeswar,
 19. September 1981

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen