Donnerstag, 3. November 2016

Ka Biografie ohne Onfang

Wie ich vor 11 Johr uf Deitschland kumm sin, hot mich - nateerlich aah alle anre Leit, die wu grad Fernseh gschaut hun - es eerscht de Karl Moik begrießt. "Herzlich willkommwn im Musikantenstadel, hier in der Stadthalle so und so", hot er gsaat. Mei, war des scheen. Ich hun gemoont, ich sin im siwete Himml. Des Kukruzkolwebiehnebild hot mich faszineert. Es hot ausgschaut wie in meim Großvatter seim Kotarka vor der Kollektiwisare.
Ich soon eich Leit, ich war ganz Moik-sichtich. Haschisch is do wahrscheinlich gar nicks dagee. Noch bevor ich e Flichtlingsausweis ghatt hatt, hun ich mer schun vum eerschte Arwetslosegeld e gebrauchte Videorecorder kaaft, forr daß ich all die ville Musikante, die wu beim Moik spille, immer un ewich onschaue kann. Ich hun in meim Volksmusikrausch - jo Leit, ich war wie bsoff - gar net bemerkt, daß die Musikante beim Moik, bei der Carolin Reiber, beim M & M-Ehepaar, beim ewich haasre Steiner un seiner Tochter, beim Hermann Efi usw., usf. jo gar net blose, un daß die Sänger/inne iwerhaupt norr's Maul uf un zu mache, awwer ehre Stimmbänner verschone.
Asso verarsche loss ich mich net. Die Volksverdummung mach ich nemmi mit, hun ich mer noo gsaat. Ich war so richtich gallisch un hun ka oonzichi Volksmusiksendung meh gschaut. Bis vor vier, finef Johr, do hot's mich noh wedder gepackt. Wie sich unner de Landsleit rumgeredd hot, daß der un der am Fernseh in der un der Kapell zu siehn war, hun ich mer e extra Kassette kaaft un hun unser Schwowemusikante regelmäßich ufgholl. Es is doch egal, hun ich vor meim Gewisse argumenteert, ob die wirklich singe un spille odder ob die norr so mache. Wichtich is, de alte Leit gfallts un sie hun ehre Fraad an unser schwowische Musikante, wann aah oft in annre Trachte. Wie noo noch die Mara aus Sanktanna mit dem scheene Kinstlernome Kayser in meiner Flimmerkist ufgetaucht is, war ich, un net norr ich, glei ganz aus'm Heisje. Endlich e banater Blimche, wann aah norr e Plastikblimche uf der Hutwatt, hun ich mer gedenkt. De Rasen, uf dem wu die Fernsehvolksmusikante so mache, als ob se Musik mache meechte, is jo aah norr e synthetischer Teppich.
aus Frau mit Herz, 26.10.1995
Un in meim neie Glickseelichkeitsgfiehl - die Mara singt net norr scheen, sie is halt aah e scheenes Weibsmensch - hun ich fast e Johr lang gar net bemerkt, daß die sich jo in der Öffentlichkeit als Saarländerin un net als Banader Schwowin ausgebt. Wie ich des awwer mitkriet hun, sin ich halt wedder fuchsteiwlswild wor, was meiner "besten Ehefrau von allen" - so etwas hot nämlich net norr de Ephraim Kishon, sondern e jeder onstännicher Schwob aah - nateerlich e Heidenspaß gemach hot. Ich moon, die is eifersichtich un sicher aah noch schadefroh. Wie do unlängst noo awwer im Bayrische Fernseh so e Musikfilm - mei Sohnemann hot mich belehrt, daß des Videoclip haaßt - gelaaf is, war ich gspannt wie e frißne Reenschirm, weil in're dreiveertel Stunn werd die Mara bestimmt aah vun ehrer schwowischer Kindheit redde, hun ich mer gedenkt. Denkste. "Weit gefehlt", hot mei ongetrauti zwatti Seel frohlockt. Nicks, awwer rein gar nicks hot's gsaat, es Mara. Unser Mara!? Norr vun seiner Oma hot's verzählt. Awwer nemmol die hat die Ehr ghatt, als Banader Schwowin erwähnt zu werre. 
Jetz sin ich stinksauer. Mei Sohn, der Lauskerl, hot gsaat: "Komm Papa, ich zeig dir einen echten Künstler, der auch weiß, wo er herkommt." Noo hot er mer e Buch iwer de Peter Maffay gebrung. Wann ich net gsitzt hätt, wär ich beim Lese glatt uf de Arsch gfall. Es eerschte Kapitel vun dem Buch is dem kloone Peter seiner Kindheit in Kronstadt gewidmet. Glaabt mer Leit, ich sin heit noch bloo vor Neid. Forrwas hot der Mann e Vergangenheit , wieso is der aah als Weltstar des geblieb, zu was unser Herrgott ne gemach hot, e halwer Sachs un e halwer Ungar. Is des net scheen, wann e erfolgreicher Sänger wie de Peter Maffay bekennt: "Ich bin ja zu Hause sogar dreisprachig aufgewachsen, weil mein Vater Ungar ist." Un de Biograf fangt sei "Peter-Maffay-Story" mi'm Onfang on: "Kronstadt in Rumänien. Vier Jahre nach dem Zweiten Weltkrieg leben in der Stadt, die am Nordrand der Karpaten liegt, noch ungefähr 100.000 Menschen. Die Rote Armee ist in das Land eingezogen und mit ihr eine neue Ideologie. Doch die vom Krieg gebeutelten Menschen in den zerstörten Städten wollen nichts von Ideologie wissen. Sie denken nur ans Überleben, daran, daß die Kinder genug zu essen haben, daß Holz in den Ofen kommt. In einem Vorort von Kronstadt wird in dieser trostlosen Zeit am 30. August 1949 ein kleiner Junge geboren. Seine Eltern, der Vater ist Ungar und die Mutter Siebenbürgendeutsche, nennen den Jungen Peter Alex."
Ich sin net norr bees, Leit, ich sin aah traurich. Jo, ich kennt kreische. Vun unsrer Mara, unsrem schwowische Sternche mit falscher Identität werd's nie e Biografie gewwe, weil dem wu sich sei Kindheitsumgebung net ingeprägt hot, dem fehlt halt es Wichtichste vun're Biografie, nämlich de Onfang. Un was gebt's schun ohne Onfang? Nemol e Brotworscht, nicks, gar nicks.
Berns Toni
aus DER DONAUSCHWABE, Aalen, 24. September 1995

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen